Thursday, November 14, 2013

INDAHNYA SAAT HAMIL

Saat paling indah bagi seorang wanita yang telah mendirikan rumah tangga adalah ketika doktor mengesahkan dirinya hamil. Ketika itu, terasa begitu bahagia dan sempurna bergelar seorang wanita. Kesyukuran yang tidak terhingga dipanjatkan pada Allah s.w.t atas kurniaan teristimewa ini. Pertama kali hamil pastinya satu pengalaman baru yang menarik bagi seorang wanita..


Pilihlah sama ada mahu jadi ibu hamil yang cergas dan ceria atau yang sentiasa murung dan lesu

Jika dulu makan hanya untuk seorang, kini tidak lagi..Oleh itu, sepanjang tempoh 9 bulan kehamilan, ibu-ibu perlulah menjaga kesihatan dan pemakanan. Pemakanan yang seimbang sangatlah penting ya ibu-ibu, untuk tumbesaran bayi dalam kandungan terutama untuk pembentukan otaknya.

Tahukah anda, otak bayi mula membentuk dan berkembang sejak janin berusia empat bulan dalam kandungan. Makanya, pengambilan makanan yang berasaskan protein sangat penting untuk otak bayi dalam kandungan. Oleh itu, wanita hamil digalakkan makan ikan, daging, susu dan bijirin seperti kacang soya ataupun tauhu. Selain tu juga, digalakkan banyak makan buah-buahan dan sayur-sayuran.

Kenapa kena makan semua ni?? Sebab makanan jenis ini yang banyak khasiat buat ibu dan bayi untuk membantu pertumbuhan bayi dalam kandungan selain tu, untuk kesihatan ibu itu sendiri..bukan wanita hamil je digalakkan makan macam ni yea, wanita tak hamil pun sama, cuma nya wanita hamil ni lebih lagi di syorkan.

Tapi di awal kehamilan, biasanya wanita hamil tidak mendapat khasiat secukupnya buat diri dan bayi dalam kandungan kerana disebabkan oleh alahan atau dipanggil morning sickness..Asal makan je muntah, makanan tak sempat nak lekat dalam perut kan, dah keluar balik..zat tentu sekali tak sempat nak serap..Tak kurang juga, yang tak berselera..lapar tapi tengok jela makanan kan..kesian baby dalam perut, tapi apakan daya..

Jangan macam tu ibu-ibu hamil sekalian, penting untuk anda mendapat zat yang secukupnya untuk diri dan terutamanya untuk bayi anda..Jika anda rasakan anda tak boleh bagi zat dan khasiat buat bayi dalam kandungan melalui pemakanan seimbang dan sihat disebabkan oleh tekak tidak dapat menerima, cuba alternatif yang lain..

Amalkan set hamil shaklee, insyaAllah dapat membantu anda mengurangkan alahan dan rasa loya, selain tu khasiat seperti vitamin, zat dan mineral pun dapat..tenaga pun bertambah..yela kalau semua tak boleh nak telan, contohnya nasi..macam mana nak bertenaga, ye tak?? so dalam set hamil ni, ada disediakan energizing soy protein (ESP), yang elok untuk kenyang, tenaga, kulit ibu dan bayi yang cantik dan banyak lagi manfaat..Set ni juga elok untuk perkembangan otak bayi yang bijak..Senang cakap, ia selamat, terbaik dan berkesan..paling penting tak ada bahan terlarang, all natural..

Kenapa yea nak kena amalkan pemakanan yang berkhasiat dan supplement tambahan untuk ibu hamil??Rasanya tak perlu kot..Bagi yang rasa tak perlu, sebenarnya terpulang pada anda..jika anda rasa cukup khasiat yang anda dapat dari pemakanan rutin harian, then its ok..tapi jika sebaliknya, anda nak hamil dalam keadaan yang best, seindah perasaan hamil..amalkan pemakanan dan juga suplement tambahan seperti set hamil shaklee..supaya perasaan indahnya saat hamil tak bertukar jadi pengalaman yang memenatkan, melesukan dan mengerikan...selain tu, ada b complex untuk menstabilkan emosi anda..bila hamil ni, emosi tak tentu hala kan..kejap senyum, kejap nangis..suami pun naik hairan..hehe..Dan nasihat saya, Biarlah kita jadi wanita hamil yang sihat, cergas, cantik, kulit berseri-seri..Baru terasa kepuasan disitu..betul tak??Barulah "indahnya saat hamil".

Sebarang Pertanyaan & Order:


Pn Norehan
Shaklee Independent Distributor (ID: 960213)
Fb page:www.facebook.com/ummivitashop

SMS/Whatsapp: 016 993 0543

No comments:

Post a Comment