Saturday, November 16, 2013

Hubungan Kelamin Penentu Kejayaan Sesebuah Kehamilan

Salam semua, 


Tidak dinafikan bukan semua pasangan yang berkahwin senang dapat anak, ada yang terpaksa mencuba bertahun-tahun dan malangnya belum berhasil. Ada yang cuba sekali tapi dah berjaya, ada yang asyik mengandung je setiap tahun, subur betul kan!! Bab mendapat anak ni sebenarnya bergantung pada nasib dan rezeki kita. Ada rezeki, senanglah timang baby, begitu juga sebaliknya. 

Bagi yang belum mendapat zuriat, ayuh jangan bersedih lama-lama. Bangkit segera sebab sekarang ni dah banyak cara untuk realisasikan impian anda dan pasangan. Pokok pangkalnya, kesungguhan anda berdua dalam melakukannya agar impian memiliki cahaya mata terlaksana.

Saya nak sentuh bab hubungan kelamin dulu.."anda setuju tak dengan tajuk entry saya??", "hubungan kelamin penentu kejayaan sesebuah kehamilan", kalau setuju angkat kaki..hehe..yela, nak dapat anak mestilah kena buat hubungan kelamin..kalau tidak, bagaimana sperma mahu bersatu dengan ovum seterusnya membentuk bayi..betul tak???

            
                                    Tunjuk gambar kaki jela, hehe


Pasangan perlu lakukan hubungan kelamin secara kerap especially ketika isteri anda berada dalam waktu subur, iaitu kira-kira 14 hari dari hari haid. Insyaallah, jika berhubungan waktu ini, kebarangkalian untk dapat baby tinggi sebab masa ni lah telur-telur dikeluarkan dari kilang dan bersedia untuk disenyawakan.

Ingat yea, makin kerap anda dan pasangan buat hubungan kelamin, makin tinggi peluang..jangan malas nak mencuba..dan jangan pernah cakap "eh dah banyak kali buat tapi tak de hasil pun", kerja anda dan pasangan adalah usaha-usaha, biar Allah tentukan hasilnya.

Dah lepas bersama tu, bawak-bawak la berehat seketika, jangan banyak bergerak supaya sperma dapat berenang dengan mudah ke bahagian servik.. Jangan dilupa, posisi juga penting dalam menentukan kejayaan untuk dapatkan anak, so pilih posisi yang betul dan sesuai..nampak gaya, nak kena share pasal posisi lak ni,...hehe, mesti ramai yang tak sabar nak baca kan!!!ahaaha, (gelak jahat)

Opsss, sebelum terlupa..saya rasa paling penting suami harus jaga kualiti sperma..kita akan bincang dalam entry lain ok,klik sini tapi saya kupas sedikit sahaja disini..Buat suami harus jaga sperma anda yea, supaya sperma yang terhasil sihat walafiat, gagah perkasa..hehe..bila air mani anda subur, banyak dan pekat, of kos lagi berkualiti kan. So jaga pemakanan, perlu ambil vitamin E, C dan zink untuk hasilkan sperma yang banyak dan berkualiti..Isteri pun perlu amalkan jugak vitamin seperti gla dan alfalfa, pendek kata elok sangat kalau ambil set kesuburan shaklee..dah ramai yang berjaya hamil.

Happy reading, see u guys!!!

p/s: Ingat, nak hamil perlu ada sperma dan ovum yang sihat dan berkualiti..ayuh amalkan set subur shaklee, insyaAllah hubungan kelamin anda tiptop, hasilnya pun ada..


Sebarang Pertanyaan & Order:


Pn Norehan
Shaklee Independent Distributor (ID: 960213)
Fb page:www.facebook.com/ummivitashop
SMS/Whatsapp: 016 993 0543

No comments:

Post a Comment