Friday, March 21, 2014

Tips Ringkas Mendidik Anak Jadi Bijak

Salam semua,

Teruja tak tengok tajuk entry saya??hihi...Memandangkan harini sabtu, hujung minggu buat semua tapi saya kena kerja jugak..(sedih disitu..huhu)..tapi takpela..jom saya share tips-tips ni buat ibu-ibu semua untuk latih anak anda jadi bijak.

Tips ni saya terbaca dimana yea( saya pun dah lupa..)..tapi tips nya begini :

  • Semasa anak anda tidur-tidur ayam (means baru nak lena)..cium ubun-ubun anak then bagitahu anak tu yang dia "anak yang baik", "anak yang bijak", "anak yang soleh"..dan sebagainya..
Tapi ibu-ibu mesti bagitahu yang positif sahaja agar cas-cas positif meresap dalam minda anak seterusnya membentuk peribadi yang berkeyakinan, minda yang bijak...

Dan bagitahu dengan sepenuh kasih sayang..

Bagi ibu-ibu yang berkemampuan, boleh bagi anak-anak anda "omega guard shaklee"..ianya minyak ikan terbaik dengan DHA dan EPA, yang mana sangat elok untuk perkembangan otak yang bijak dan cerdas..



Omega bukan sahaja untuk perkembangan otak yang bijak dan cerdas tapi jugak boleh bantu anak anda cepat membaca..dasyat kan???hihihi

                                 Nak harga murah??Contact saya yea..Sms/Whatsapp 016 993 0543

Yang paling best tentang omega ni, ibu-ibu pun boleh makan untuk kurus sebab ianya membakar lemak dengan cepat dan tingkatkan metabolisme..so ape nak lagi??Anak bijak ibu slim melim..suami pasti hepi..

Saya selalu bagi pada anak saya, just cucuk dengan jarum sikit n campur dalam susu atau minuman dia..

Nak bagi mcam tu je pun boleh, biar dia kunyah..tapi jangan bagi baby lak, kang lekat xpasal-pasal..bagi pada anak yang dah bergigi dan pandai kunyah ok la..

Ok lah, Sekian sahaja perkongsian hari ini, ringkas tetapi diharap ibu-ibu dapat praktikkan untuk kebaikan anak masing-masing..

Enjoy your weekend with lovely family...

Your shaklee independent distributor
Pn Norehan
Sms/whatsapp 016 993 0543
SID: 960213

No comments:

Post a Comment